6 tips για “χαρούμενες” γιορτές…!

Υψηλές προσδοκίες, οικονομικές δυσκολίες και άλλες σκέψεις που συνδέονται με τις διακοπές μπορεί να δημιουργήσουν καταθλιπτικά συναισθήματα. Με λίγη προνοητικότητα όμως και προγραμματισμό, οι φετινές διακοπές μπορεί να μας αφήσουν μόνο τις καλύτερες αναμνήσεις. 

Κάντε ένα προγραμματισμό 

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε πώς να φροντίσετε τον εαυτό σας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, λέει ο John Sharp, MD, ψυχίατρος στο Beth Israel Deaconess Medical Center, στη Βοστόνη. Περιλάβετε απλά πράγματα, όπως την ανάγνωση ενός βιβλίου,  το τρέξιμο στο πάρκο, τη ταινία που θέλετε να δείτε. Προγραμματίστε πότε θα κάνετε τα ψώνια σας και σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε υπερβάλει στο πρόγραμμα σας, για να μην αγχωθείτε τελευταία στιγμή. Βάλτε προτεραιότητες και απλά ακολουθήστε το πρόγραμμα σας.

Αποφύγετε οικογενειακές συγκρούσεις

Υπάρχουν δύο τρόποι για να διατηρήσετε την καλή σας διάθεση κατά τη διάρκεια οικογενειακών συγκεντρώσεων, λέει ο Jeffrey Greeson, PhD, Επίκουρος Καθηγητής Ψυχιατρικής και συμπεριφορικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Duke της Ιατρικής Σχολής, στο Durham, NC. Αν ξέρετε ότι θα υπάρξουν συγκρούσεις, προετοιμάστε μια ουδέτερη απάντηση, όπως, "Ας μιλήσουμε γι 'αυτό κάποια άλλη στιγμή," ή, "Καταλαβαίνω πως αισθάνεσαι. Έχεις δίκιο.". Στη συνέχεια προφασιστείτε ότι θέλετε να πάτε στην τουαλέτα, στην κουζίνα, ή να κάνετε παρέα με τα παιδιά. Αν υπάρχει εκεί κάποιος άνθρωπος που σας καταλαβαίνει, μιλήστε του για το πως νιώθετε και σύντομα θα νιώσετε καλύτερα. 

Κοιμηθείτε 

Μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ της απώλειας ύπνου και της κατάθλιψης, έτσι πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Προσπαθήστε να πάτε στο κρεβάτι και να ξυπνήσετε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα και τη σωματική δραστηριότητα, λίγες ώρες πριν τον ύπνο, ενώ φροντίστε το υπνοδωμάτιο σας να είναι ζεστό και ήσυχο.

Εκτεθείτε στο φυσικό φως

Εάν νιώθετε κουρασμένος ή οξύθυμος, λόγω των εορτών, δοκιμάστε να κάνετε μακρινούς περιπάτους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το φυσικό φως ενισχύει τη διάθεση μας, παρόλα αυτά αν νιώθετε ότι τα καταθλιπτικά συναισθήματα επιμένουν, μιλήστε με το γιατρό σας σχετικά με τις επιλογές θεραπείας.

Εστιάστε στα σημαντικά

Ανταλλάξτε δώρα με τους φίλους ή την οικογένεια σας. Περάστε μαζί τους όμορφες στιγμές, τηρείστε τις παραδόσεις, φάτε μαζί τα Χριστούγεννα. Ξεχάστε τα προβλήματα, τα έξοδα και απλά περάστε όμορφες στιγμές. Αυτές μένουν! 

Μην πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό ή αλκοόλ

Η Carmen Harra, PhD, συγγραφέας και ψυχολόγος στο Hollywood, Fla., συνιστά αυτοσυγκράτηση. "Φάτε ένα πιάτο, όχι 3. Εκτός από το γεγονός ότι είναι ανθυγιεινό για το σώμα σας, θα αισθανθείτε ενοχές αργότερα." λέει. Γι αυτό προτιμήστε υγιεινά γεύματα σε συνδιασμό με περιορισμένη ή καθόλου χρήση αλκοόλ. Μην έχετε τη ψευδαίσθηση ότι με το αλκοόλ θα απαλύνετε την κατάθλιψη. Αντίθετα, το αλκοόλ μπορεί να εντείνει τα συναισθήματα σας και να νιώθετε χειρότερα όταν περάσει η δράση του. Να θυμάστε ότι μπορείτε να περάσετε καλά και χωρίς αλκοόλ!

Καλές γιορτές!

Πηγή:
kontasou.com