Αντώνης Ρέμος: "Θα παρακαλέσω αυτούς που θεωρούν πως χρησιμοποιώ 15 λέξεις αν έχουν τα γκατς να έρθουν να με βρουν να μου κάνουν φροντιστήριο!"

O Aντώνης Ρέμος έδωσε συνέντευξη στο TV ΈΘΝΟΣ και στον Αλέξη Μίχα και  μίλησε για όλα, απαντώντας μάλιστα με σκληρή γλώσσα στους επικριτές του.

Eίχες προτάσεις και από τα δύο talent shows φέτος στην ελληνική τηλεόραση. Και το «The Voice» και το «Rising Star». Αρχικά είχες αποφασίσει να μην είσαι σε κανένα από τα δύο, στη συνέχεια σε είδαμε στην κριτική επιτροπή του προγράμματος του ΑΝΤ1. Γιατί επέλεξες το «Rising Star»;

Πράγματι έτσι είναι. Tη φετινή σεζόν αρχικά είχα αποφασίσει να απέχω από τα τηλεοπτικά δρώμενα. Ωστόσο, με συνδέουν χρόνιοι δεσμοί με τον όμιλο ΑΝΤ1 και την οικογένεια Κυριακού. Την πρώτη μου τηλεοπτική εμφάνιση σε ρόλο κριτή την έκανα στον ΑΝΤ1. Επίσης, κυκλοφόρησε και η νέα μου δισκογραφική δουλειά και δεν έκρυψα πως θέλω να την επικοινωνήσω με τον κόσμο. Πλέον οι τρόποι προώθησης μιας δουλειάς είναι πολύ περιορισμένοι. Πρέπει να είσαι πλούσιος για να αγοράσεις διαφήμιση. Παλαιότερα οι δισκογραφικές προωθούσαν τα cd των καλλιτεχνών. Πλέον αυτό δεν υφίσταται. Και εγώ δεν θα έμπαινα ποτέ στη λογική να διαφημιστώ μέσω προκλητικών εμφανίσεων ή δηλώσεων για να παίξω 15 λεπτά στα κανάλια. Ηταν βέβαια καθοριστικοί παράγοντες για να πω το «ναι» στο «Rising Star» τόσο το concept του προγράμματος όσο και η ομάδα των συντελεστών μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Είναι εξαιρετική ομάδα. Αισθάνθηκα πως ήμουν ένα κομμάτι από το παζλ που έλειπε και έτσι συμφώνησα.

Με τον Γιώργο Λιάγκα και τη Δέσποινα Βανδή έχετε ξανασυνεργαστεί. Τώρα στην παρέα προστέθηκαν νέα μέλη. Ο Χρήστος Μάστορας και ο Κώστας Μακεδόνας στην κριτική επιτροπή, η Καλομοίρα στο backstage. Πιστεύεις ότι έχετε δέσει σαν ομάδα;

Θέλουμε τον χρόνο μας. Κάθε φορά είμαστε και καλύτεροι. Θεωρώ πως ο Κώστας νιώθει πλέον πιο οικεία στο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, με αποτέλεσμα να έχει αφήσει τον εαυτό του πιο χαλαρό. Ο Χρήστος είναι ένας πολύ καλός τραγουδιστής και εξαιρετικός χαρακτήρας. Με σεβασμό προς τους συναδέλφους του και παράλληλα αυθορμητισμό που εκπλήσσει ευχάριστα. Βρίσκουμε τις ισορροπίες μας όλη η ομάδα. Η Καλομοίρα σε κάνει να νιώθεις πως βρίσκεσαι σε καλή ελληνική ταινία της παλιάς εποχής. Πολύ θετικό πλάσμα. Ο Γιώργος ο Λιάγκας ξέρει πολύ καλά αυτό που κάνει.

Θεωρείς ότι είναι λάθος ένας καλλιτέχνης να είναι πρότυπο για τη νεολαία;

Οχι, σωστό είναι. Πολλοί όμως καλλιτέχνες δημιουργούν λάθος πρότυπα. Δεν μπορείς ούτε να είσαι τελείως αποστειρωμένος, αλάνθαστος, αψεγάδιαστος, αλλά απ’ την άλλη ούτε να επιτίθεσαι κατά πάντων χωρίς έλεγχο και να περνάς προς τα έξω μια εικόνα και μια άποψη που μόνο στόχο έχει να προκαλέσεις με τα λεγόμενά σου.

Υπήρξε και ένα αναπάντεχο περιστατικό η λιποθυμία ενός διαγωνιζόμενου. Πώς νιώσατε εκείνη τη στιγμή;

Ηταν πολύ άβολο, αλλά μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε. Και σε εμένα έχουν υπάρξει στιγμές που ένιωσα ότι κάτι συμβαίνει. Το ζωντανό δεν είναι εύκολο πράγμα, ακόμη και αν διαθέτεις εμπειρία. Ολοι μας βρισκόμαστε κάποιες φορές υπό μεγάλη πίεση. Αν δεν μπορέσεις να το διαχειριστείς -ο καθένας με τον δικό του τρόπο- μπορεί να σε καταβάλει. Εγώ πραγματικά θαυμάζω τα νέα παιδιά που έρχονται στη σκηνή και δείχνουν αυτό το θάρρος να περάσουν από τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Εσύ έχεις αισθανθεί ποτέ έντονο στρες;

Πολλές φορές. Ομως, με την πάροδο του χρόνου έχω μάθει να το διαχειρίζομαι. Σε συνέντευξή της η φίλη μου Ελενα Παπαρίζου μίλησε για την κρίση πανικού που έπαθε πάνω στη σκηνή και την πήρα από το χέρι και την ηρέμησα. Λοιπόν, μου έχει συμβεί και εμένα μια φορά όταν έκανα diving. Στην Κρήτη είχε συμβεί πριν από 7-8 χρόνια. Είχα ξανακάνει diving 5-6 φορές. Κατεβήκαμε στον βυθό γύρω στα 25 μέτρα. Ενιωθα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηθελα να αναδυθώ άμεσα στην επιφάνεια. Εκείνη τη στιγμή με έπιασε ο εκπαιδευτής, μου απέσπασε την προσοχή με εικόνες του βυθού, συνήλθα και λίγο αργότερα με ομαλό τρόπο βγήκαμε έξω. Αν είχα αφήσει τον πανικό να με κυριεύσει, μπορεί να είχα πάθει κάτι. Ανεξάρτητα από τη συμμετοχή σου, ως concept τι σου αρέσει περισσότερο; Το «Rising Star» ή το «Τhe Voice»; Το «The Voice» είναι ένα προϊόν με μεγάλη δυναμική και επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο... Ομως θα φανεί πώς θα εξελιχθεί όταν θ’ αρχίσουν και εκεί τα lives. Οπως ξέρεις και εσύ, μέσα από ένα γύρισμα αρκετών ωρών βγαίνει μαγνητοσκοπημένο και συμπιεσμένο το καλύτερο υλικό. Είναι θελκτικό για τον κόσμο το concept όπου οι παίκτες επιλέγουν τους coaches. Απ’ την άλλη, το δυνατό σημείο του «Rising» είναι η διαδραστικότητα του κοινού στο οποίο φυσικά ανήκει και η τελική επιλογή αν θα σηκωθεί ή όχι ο τοίχος. Είδαμε στιγμές που ανέβηκε ακριβώς στο 70% ο τοίχος. Δυνατές τηλεοπτικές στιγμές που μετράει η κάθε ψήφος. Και από την πρώτη στιγμή το κοινό στην Ελλάδα έδειξε πως συμμετέχει πολύ ενεργά.

Η συμμετοχή σου στο «Rising Star» έχει αποσπάσει και θετικές αλλά και αρνητικές κριτικές. Ειπώθηκε ο «Ρέμος χρησιμοποιεί 15 λέξεις και κάνει λάθος τις 5» ή ότι με τον Γιώργο Λιάγκα κάνατε κάποια σεξιστικού τύπου σχόλια. Πως αντιμετωπίζεις αυτές τις κριτικές;

Θα παρακαλέσω αυτούς που θεωρούν πως χρησιμοποιώ 15 λέξεις να έρθουν να μου κάνουν φροντιστήριο. Αν έχουν τα «γκατς». Ξέρουν πού θα με βρουν. Να με πάρουν τηλέφωνο και να μου πουν πότε είναι διαθέσιμοι. Οσον αφορά στο δεύτερο που μου είπες, θεωρώ μικροπρεπές να πρέπει να μπω σε απολογητική διαδικασία απέναντι σε δήθεν σεμνότυφους. Σεξιστικά σκέφτεται το μυαλό τους. Πλάκα κάναμε χωρίς διάθεση να προσβάλουμε κανέναν, και αυτό νομίζω ήταν απόλυτα αντιληπτό από τους τηλεθεατές.

Εσύ την κρίση τη βίωσες λίγο πριν ξεκινήσει και επίσημα στην Ελλάδα. Σε πρόσφατη συνέντευξή σου αναφέρθηκες σε αυτήν τη δύσκολη φάση της ζωής σου την περίοδο που είχες εμπλακεί με τα διοικητικά του Ηρακλή και τις οικονομικές υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν. Δήλωσες: «πλήρωσα το μάρμαρο πολύ ακριβά». Πώς διαχειρίστηκες όλη αυτή την κατάσταση και πόσο άλλαξε την κοσμοθεωρία σου σε σχέση με τη διαχείριση των χρημάτων;

Η σχέση μου με τα χρήματα πάντα ήταν «φιλελεύθερη». Τι εννοώ: Ποτέ δεν ήμουν δέσμιος των χρημάτων ούτε όμως απ’ την άλλη έκανα αλόγιστη χρήση τους. Χρησιμοποίησα το χρήμα ως μέσο για να δημιουργήσω καλύτερες συνθήκες ζωής στην οικογένειά μου, στους φίλους μου αλλά και σε πρόσωπα που δεν γνώριζα αλλά είχα τη δυνατότητα να βοηθήσω. Αυτό συνεχίζω και κάνω και τώρα. Με την ίδια διάθεση και ακόμη μεγαλύτερη. Λυπήθηκα όχι τόσο για τις οικονομικές απώλειες που είχα, αλλά συνειδητοποιώντας το γεγονός πως τα χρήματα πήγαν σε ένα βαρέλι δίχως πάτο. Εάν αυτά τα χρήματα είχαν πάει σε ένα νοσοκομείο ή ένα ορφανοτροφείο, θα είχαν πιάσει τόπο. Με στενοχώρησε πως τα χρήματα από την ενασχόλησή μου με το ποδόσφαιρο πήγαν «υπέρ πίστεως και πατρίδος»... Στον βρόντο.

Θα το ξανάκανες;

Ποτέ. Θέλω να κάνω πλέον πράγματα που αφήνουν πίσω μια ελπίδα και ένα χαμόγελο.

Από την έναρξη σχεδόν της καριέρας σου, το 1996, μπήκες στο λεγόμενο κλαμπ της πρώτης γραμμής καλλιτεχνών με υψηλές αμοιβές. Ηταν όλο αυτό το πράγμα τις προηγούμενες δεκαετίες, Αντώνη, μια «φούσκα» που και αυτή έσκασε; Επρεπε κατά τη γνώμη σου να υπάρχουν τόσο υψηλές αμοιβές στον καλλιτεχνικό χώρο;