Διατροφικές ανάγκες των γυναικών στην γόνιμη ηλικία

Οι γυναίκες περνούν από πολλά διαφορετικά στάδια στη ζωή τους και φυσικά οι διατροφικές τους ανάγκες δεν θα μπορούσαν να είναι ίδιες καθώς η κάθε ηλικία έχει διαφορετικές απαιτήσεις. Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και της γαλουχίας οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες, απ ΄ ότι  πριν , έτσι πρέπει οπωσδήποτε να καταναλώνουν κάποια βασικά συστατικά. 

Τι  θα πρέπει μια γυναίκα να τρώει και σε ποια ποσότητα στο κάθε στάδιο της ζωής της; Πότε κρίνεται απαραίτητο να δοθεί συμπλήρωμα διατροφής; Οι  βασικές ουσίες που πρέπει να καταναλώνονται  και είναι μεγάλης σημασίας τόσο κατά το διάστημα πριν την σύλληψη,  όσο και κατά το διάστημα της εγκυμοσύνης και μετά είναι : 

Ασβέστιο

Αρχικά το ασβέστιο είναι μία από τις βασικές ουσίες σε όλα τα στάδια μιας γυναίκας της δίνει γερά κόκκαλα και υγιή δόντια όμως μπορούμε να τρώμε όσο θέλουμε ή όλα τα συμπληρώματα ασβεστίου ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας; Οι ημερήσιες ανάγκες σε ασβέστιο είναι 1000 mgr ενώ κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και της γαλουχίας 1200mgr με 1500 mgr, φυσικά  δεν περιέχετε μόνο στα γαλακτοκομικά αλλά και στα παστά, στους ξηρούς καρπούς, τα λαχανικά και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα.

Λιπαρά Οξέα

Οι γυναίκες θα πρέπει να ενθαρρύνονται να τρώνε μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά οξέα, συμπεριλαμβανομένων ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά. Τα λιπαρά οξέα είναι ιδανικά για την υγεία της καρδιάς της και οι τιμές κατανάλωσης δεν αλλάζει κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης ή του θηλασμού. 

Φολικό οξύ

Όλες οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας πρέπει να παίρνουν 0,4 mg. Όσο κατά την περίοδο της σύλληψης καθώς ενισχύει την γονιμότητα όσο και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης βοηθάει στην υγεία του εμβρύου καθώς πρόκειται για ένα σύμπλεγμα βιταμινών B και περιέχεται στα φυλλώδη μέρη των φυτών.

Ιώδιο

Οι γυναίκες της αναπαραγωγικής ηλικίας με ανεπάρκεια ιωδίου θα πρέπει να ενημερώνονται για τους κινδύνους σε περίπτωση εγκυμοσύνης καθημερινά θα πρέπει να παίρνουν πρίν την σύλληψη 150 μg,   220 μg όταν είναι έγκυες, και 290 μg κατά τη διάρκεια του θηλασμού.

Σίδερο

Είναι βασικό τόσο για τις γυναίκες που έχουν αναιμία αλλά και για τις γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης καθώς παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμβρύου.

Τα συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε περίπτωση που οι διατροφικές ανάγκες δεν είναι κατάλληλες έτσι το άτομο αδυνατεί να προσλάβει την κατάλληλη ποσότητα σε βιταμίνες. Δεν  πρέπει κανείς να καταφεύγει σε συμπληρώματα διατροφής χωρίς λόγο, καθώς αυτό είναι επικίνδυνο, και μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στον οργανισμό.  Θα  πρέπει να ενημερώνεται από τον προσωπικό ιατρό και να της συστήνει εντοπισμένα κάποιο συμπλήρωμα ιδανικό για της ανάγκες του οργανισμού της, καθώς η κάθε ηλικία αλλά και η κάθε κατάσταση, έχει ξεχωριστές ανάγκες. Ενώ με ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να αντιμετωπίζονται τα συμπληρώματα που υπόσχονται απώλεια βάρους.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές που σκοτώνουν το sex

Πηγή:
itrofi.gr