Κακή αναπνοή; Ρίξτε μια ματιά στη διατροφή σας

Κακή αναπνοή; Ρίξτε μια ματιά στη διατροφή σας

Σε κανέναν δεν αρέσει η κακοσμία του στόματος και είναι ένας σίγουρος τρόπος για μια πρώτη άσχημη εντύπωση. Τις περισσότερες φορές, προέρχεται από τα αέρια που παράγουν τα βακτηρίδια που συσσωρεύονται στο στόμα, στα ούλα, στα δόντια και στη γλώσσα. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες τροφές που μπορούν να επηρεάσουν την αναπνοή μας αρνητικά αλλά και θετικά.

Η κακοσμία του στόματος, η χαλίτωση όπως λέγεται επιστημονικά, οφείλεται συχνά όχι μόνο στην κακή οδοντική υγιεινή αλλά και σε κάποιες τροφές που καταναλώνουμε. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν αντίστοιχα και άλλα τρόφιμα που θα μας βοηθήσουν να την αντιμετωπίσουμε.

Τα χειρότερα τρόφιμα για την αναπνοή:

Σκόρδο και κρεμμύδι

Και τα δύο περιέχουν ενώσεις θείου που επηρεάζουν άμεσα την αναπνοή μας, ιδιαίτερα όταν είναι σε ωμή μορφή.

Τρόφιμα που είναι όξινα

Το στόμα έχει κανονικό επίπεδο pH 6,5. Στην κλίμακα pH το 7 θεωρείται ουδέτερο, έτσι τα τρόφιμα με ένα pH χαμηλότερο από 7 θεωρούνται όξινα και μειώνουν το επίπεδο του pH στο στόμα. Τα βακτήρια που προκαλούν την κακή αναπνοή ευδοκιμούν σε αυτό το όξινο περιβάλλον. Τα λεμόνια, τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, ο ανανάς, το ξύδι, το ντομάτες, οι πιπεριές, το βοδινό κρέας και τα αυγά είναι κάποιες τέτοιες τροφές.

Καφές

Η οξύτητα και τα φυσικά ένζυμα στον καφέ συνδυάζονται με το σάλιο και δημιουργούν κατάλληλο περιβάλλον για την ανάπτυξη των βακτηρίων.

Αλκοόλ

Η αναπνοή μας μετά από κατανάλωση αλκοόλ σίγουρα δεν μυρίζει όμορφα. Όπως ο καφές, το αλκοόλ ξηραίνει το στόμα και έχει τα ίδια αποτελέσματα.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, οι οποίες χωνεύονται και διασπώνται από τα βακτήρια στο έντερο. Αυτή η διαδικασία δημιουργεί θειούχες ενώσεις όπως το υδρόθειο, οι οποίες προκαλούν κακοσμία του στόματος.

Διατροφή χαμηλών θερμίδων

Η δίαιτα μπορεί επίσης να προκαλέσει κακή αναπνοή. Η νηστεία, οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες αλλά και άλλες περιοριστικές δίαιτες μπορεί να οδηγήσουν σε κακοσμία του στόματος. Εάν μια δίαιτα αναγκάζει το σώμα να σπάσει το λίπος, παράγει χημικές ουσίες που ονομάζονται κετόνες, οι οποίες έχουν μια ιδιαίτερη οσμή στην αναπνοή μας.

Τόνος

Μπορεί να μην αποτελεί έκπληξη καθώς ο τόνος είναι ένα ιδιαίτερα δύσοσμο ψάρι, ιδιαίτερα ο κονσερβοποιημένος. Αυτό οφείλεται στην οξείδωση που συνήθως συμβαίνει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κονσερβοποίησης.

Υπολείμματα τροφών

Το σάλιο συνήθως κάνει καλή δουλειά διασπώντας την τροφή και σπρώχνοντάς την προς το λαιμό και στο στομάχι, μέσω της κατάποσης, αλλά μερικά τρόφιμα είναι είτε ινώδη είτε κολλώδη και εύκολα παραμένουν τμήματά τους στα δόντια. Αυτά τα υπολείμματα θα λειτουργήσουν ως καύσιμο για τα βακτήρια και την άσχημη αναπνοή.

Τα καλύτερα τρόφιμα για την αναπνοή:

Νερό

Εκτός του ότι είναι εντελώς άοσμο, βοηθά στο ξέπλυμα όλων αυτών των μικρών υπολειμμάτων φαγητού που μπορεί να παραμείνουν ανάμεσα στα δόντια μας. Μας κρατά ενυδατωμένους, καθαρίζει τον ουρανίσκο και μας βοηθά να παράγουμε αρκετό σάλιο.

Τσίχλες χωρίς ζάχαρη

Φρεσκάρει ευχάριστα την αναπνοή μας, αυξάνει τη ροή του σάλιου και συμβάλλει στην απομάκρυνση των βακτηριδίων.

Βότανα και μπαχαρικά

Μασώντας ένα κλαδάκι από μαϊντανό μπορεί να είναι ένα παλιομοδίτικο φάρμακο για την κακή αναπνοή, αλλά λειτουργεί τις περισσότερες φορές. Άλλα βότανα και μπαχαρικά που επίσης χρησιμοποιούνται είναι η μέντα, το φασκόμηλο, το γαρίφαλο, ο μάραθος, το εστραγκόν, το δενδρολίβανο, ο δυόσμος, ο κόλιανδρος, η κανέλα και το κάρδαμο. Μπορείτε είτε να τα μασήσετε ωμά ή ρίχνοντάς τα σε ζεστό νερό, να φτιάξετε ένα ρόφημα.

Τραγανά τρόφιμα με ίνες

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες αυξάνουν την παραγωγή σάλιου. Τραγανά ινώδη τρόφιμα, όπως τα μήλα, είναι επίσης εξαιρετικά στην αφαίρεση της πλάκας και των μικροσωματιδίων από τα δόντια. Λαχανικά όπως τα καρότα και το σέλινο καταπολεμούν την κακή αναπνοή. Καλή επιλογή είναι και τα καρύδια καθώς περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που μειώνουν την ποσότητα των βακτηρίων στο στόμα.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι μειώνει την πλάκα των δοντιών αλλά και τα επίπεδα του υδρόθειου που μπορεί να οδηγήσουν σε δύσοσμη αναπνοή

Πηγή: itrofi.gr

Διαβάστε και το: Ζεστά ροφήματα ή παγωτά για τον πονόλαιμο;

Δημοφιλη Αρθρα