Τι να φάτε και τι να αποφύγετε «εκείνες τις ημέρες του μήνα»

Τι να φάτε και τι να αποφύγετε «εκείνες τις ημέρες του μήνα»

Κόπωση, μεταβολές της διάθεσης, πρήξιμο και τρομερές κράμπες είναι κάποια συνηθισμένα συμπτώματα για πολλές γυναίκες κατά τη διάρκεια της περιόδου τους. Και σε αυτή την περίπτωση, το τι τρώμε μπορεί να επηρεάσει πραγματικά το πώς αισθανόμαστε, αποδεικνύοντας ότι η σωστή διατροφή, ειδικά αυτήν την εβδομάδα, μπορεί να αντιμετωπίσει τους μυϊκούς πόνους, τα ενοχλητικά φουσκώματα, τους πονοκεφάλους και την δυσπεψία.

Όλες οι γυναίκες μισούν αυτές τις μέρες του μήνα, ειδικά όσες αντιμετωπίζουν τα ενοχλητικά και επώδυνα συμπτώματά τους. Η επιλογή των σωστών τροφίμων μπορεί να μειώσει τα προβλήματα αυτά και να σας δώσει περισσότερη ενέργεια. Από την άλλη, η κατανάλωση λάθος τροφών μπορεί να επιδεινώσει τα ανεπιθύμητα συμπτώματα. 

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγονται

Αλκοόλ

Ενώ το αλκοόλ μπορεί να μειώσει προσωρινά τις κράμπες, μπορεί παράλληλα να αυξήσει τα επίπεδα των οιστρογόνων, επιδεινώνοντας έτσι τα συμπτώματα της περιόδου. Επίσης, επειδή είναι διουρητικό και μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση.

Καφεϊνούχα ποτά

Μειώστε την ποσότητα καφέ αλλά και όλων των καφεϊνούχων ροφημάτων καθώς αυξάνουν την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό, προκαλώντας σε ορισμένες περιπτώσεις ένταση και άγχος που με τη σειρά τους, επιδεινώνουν τα εμμηνορροϊκά συμπτώματα.

Επεξεργασμένες τροφές

Τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα έτοιμα γεύματα, το μπέικον, τα τουρσιά, οι κονσέρβες κλπ. έχουν συχνά άγνωστα συστατικά και συντηρητικά που δεν είναι ό,τι το καλύτερο κατά τη διάρκεια της περιόδου σας. Μπορούν να επηρεάσουν τις ορμόνες και να ενισχύσουν τη δυσφορία. Το ίδιο ισχύει και τα επεξεργασμένα δημητριακά και άλευρα όπως το λευκό ψωμί, η πίτσα κλπ.

Λιπαρά τρόφιμα

Επηρεάζουν και αυτά τις ορμόνες, οδηγούν σε κράμπες και μετεωρισμό. Δεδομένου ότι το δέρμα σας είναι ήδη ευαίσθητο κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών, οι λανθασμένες επιλογές τροφίμων μπορούν να προκαλέσουν ξηρότητα και μεγαλύτερη αφυδάτωση.  

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Μπορεί να προκαλεί έκπληξη, αλλά τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα, η κρέμα και το τυρί δεν συνιστώνται. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αραχιδονικό οξύ, το οποίο οξύνει τις κράμπες της εμμηνόρροιας.

Τηγανητά φαγητά

Eίναι αυτονόητο ότι τα τηγανητά και τα σνακς όπως τα πατατάκια, τα μπισκότα κ.λπ. περιέχουν trans-λίπη ή υδρογονωμένο φυτικό έλαιο. Όλα αυτά μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα των οιστρογόνων και να επιδεινώσουν τα συμπτώματα.

Όσπρια

Δυστυχώς τα όσπρια προκαλούν στους περισσότερους φούσκωμα οπότε καλό είναι να αποφεύγονται αυτές τις ημέρες.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι

Κονσερβοποιημένες σούπες, μπέικον, τσιπς κλπ. θα πρέπει να αποφεύγονται επειδή περιέχουν και πολύ αλάτι. Η ορμόνη που ευθύνεται για την εμμηνόρροια προκαλεί ήδη κατακράτηση νερού και μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι θα προκαλέσει φούσκωμα και μετεωρισμό.

Συνιστώμενα τρόφιμα

Μοσχαρίσιο κρέας

Το κόκκινο κρέας είναι η πλουσιότερη διαιτητική πηγή σιδήρου, η οποία , σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε βαριά εμμηνόρροια, μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που το σώμα σας χρειάζεται. Η ανεπάρκεια σιδήρου είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο για τις γυναίκες και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του μήνα, επιδεινώνει τα συμπτώματα της εξάντλησης. Αν δεν σας αρέσει το κρέας, εστιάστε εναλλακτικά στο σπανάκι, τα φασόλια και τις φακές.

Φυλλώδη λαχανικά

Φυλλώδη πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι, τα σέσκουλα, το kale κ.α. θα σας βοηθήσουν να αναπληρώσετε τον απαιτούμενο σίδηρο.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που παίζουν ρόλο στην ελάφρυνση των συμπτωμάτων δηλαδή, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και βιταμίνες A, C, B6 και E.

Πορτοκάλια

Η κατανάλωση ασβεστίου μειώνει τα συναισθήματα της κατάθλιψης και του άγχους. Η βιταμίνη D ρυθμίζει το ένζυμο που μετατρέπει την τρυπτοφάνη σε σεροτονίνη, τον νευροδιαβιβαστή που βοηθά στη ρύθμιση της διάθεσης. Το ασβέστιο μαζί με τη βιταμίνη D αποτρέπουν τα συμπτώματα της περιόδου, διευκολύνοντας τις κράμπες και τους πόνους, λειτουργώντας ως μυοχαλαρωτικά.

Μπανάνες

Είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα για να ενισχύσετε τη διάθεσή σας, χάρη στην υψηλή δόση βιταμίνης Β6. Είναι επίσης πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο, τα οποία μπορούν να μειώσουν την κατακράτηση νερού και το φούσκωμα. Βοηθούν επίσης στη ρύθμιση του πεπτικού συστήματος, το οποίο προβληματίζει ορισμένες γυναίκες αυτήν την περίοδο του μήνα.

Λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί και σπόροι

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δεν είναι μόνο καλά για την καρδιά, αλλά έχει επίσης αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση της έντασης των μυών και των κραμπών κατά τη διάρκεια της περιόδου. Άλλες εναλλακτικές πηγές ωμέγα-3 εκτός από τα λιπαρά ψάρια, περιλαμβάνουν τα καρύδια, το αβοκάντο, τους κολοκυθόσπορους και τους σπόρους chia.

Φυσικό προβιοτικό γιαούρτι

Είναι γεμάτο ασβέστιο που βοηθά να μειωθούν οι κράμπες και λόγω των "φιλικών" βακτηρίων που περιέχει, υποστηρίζει ένα υγιές πεπτικό σύστημα και μπορεί να διευκολύνει το επίμονο φούσκωμα.

Μαύρη σοκολάτα

Ως καλή πηγή μαγνησίου, δεν αντιμετωπίζει μόνο τις αλλαγές διάθεσης, αλλά βοηθά επίσης στη ρύθμιση της σεροτονίνης , της ορμόνης της χαράς. Προτιμήστε αυτές που περιέχουν μεγάλα ποσοστά κακάου.

Ολικής άλεσης τρόφιμα

Τα δημητριακά ολικής είναι μια μεγάλη πηγή μαγνησίου και μελέτες δείχνουν ότι το μαγνήσιο μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου της εμμηνόρροιας. Σε συνδυασμό με τις ίνες θα σας κρατήσουν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα βοηθήσουν την υγιή κίνηση του εντέρου.

Ίνες

Το τελευταίο πράγμα που θέλετε κατά τη διάρκεια της περιόδου σας είναι να αισθάνεστε φουσκωμένες. Οι ίνες σε τροφές όπως τα αμύγδαλα, τα μήλα, οι αγκινάρες, τα φασόλια, τα βατόμουρα, τους σπόρους chia, τις γλυκοπατάτες και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, θα σας βοηθήσουν.

Τζίντζερ

 Η κατανάλωση φρέσκου τσαγιού τζίντζερ μπορεί να μειώσουν τις οδυνηρές κοιλιακές κράμπες.

Νερό

Τα υγρά είναι απαραίτητα όταν το σώμα αντιμετωπίζει κράμπες ή φούσκωμα. Η κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι η καλύτερη επιλογή.

 

Διαβάστε και το:

Πηγή: itrofi.gr

Δημοφιλη Αρθρα