Όσα πρέπει να ξέρετε για το σύνδρομο

Όσα πρέπει να ξέρετε για το σύνδρομο "ψηλά τακούνια"

Σύνδρομο «ψηλά τακούνια» ονομάζεται μια σειρά συμπτωμάτων από την καθημερινή χρήση ψηλών τακουνιών.

Ψηλά τακούνια θεωρούνται όλα εκείνα που είναι πάνω από 5 εκατοστά. Με τη χρήση του τακουνιού αναγκάζουμε τα πόδια να δέχονται όλη την πίεση στα μετατάρσια, παρόλο που το σώμα μας δεν είναι φτιαγμένο ώστε να διοχετεύεται όλο το φορτίο εκεί.

Ο φυσιοθεραπευτής οστεοπαθητικός Γιώργος Τσουκαλάς μας εξηγεί ότι το ψηλό τακούνι είναι υπεύθυνο για διάφορες καταστάσεις. Οι πιο συνηθισμένες είναι το λεγόμενο «κότσι» (όταν συνδυάζεται με στενά παπούτσια), η χονδροπάθεια που προκαλείται όταν επιβαρύνεται το γόνατο και η αρθρίτιδα σπονδυλικής στήλης που προκαλείται από την επιβάρυνση της μέσης.

Για την αποφυγή τέτοιων καταστάσεων, αν δεν μπορούμε να… εγκαταλείψουμε τα τακούνια μας, οι ειδικοί συμβουλεύουν να περπατάμε ξυπόλυτοι μέσα στο σπίτι ή να φοράμε τα αθλητικά μας παπούτσια και να περπατάμε καθημερινά για 30-40 λεπτά, κάνοντας ακολούθως κάποιες απλές ασκήσεις διατάσεων.

Αυτά αποτελούν άλλωστε τον κανόνα 80/20, τον οποίο ο φυσιοθεραπευτής κ. Τσουκαλάς αναλύει στο video που ακολουθεί.

Δείτε το video

 

 

Δημοφιλη Αρθρα